Museoalan ammattiliitto MAL yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset

Tervetuloa mukaan, kulttuuriperinnön osaaja!

Tämän päivän kulttuuriperintöammattilaiset ovat moniosaajia, joiden työllä on vaikuttavuutta koko yhteiskunnan kannalta. Jäsenenä olet kanssamme edistämässä alamme arvostusta ja teet ammattilaisten merkittävää työtä tunnetummaksi. Meiltä saat tukea ja ajankohtaisia koulutuksia osaamisesi kehittämiseksi sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen muiden alan ammattilaisten kanssa. Olemme mukana työelämän muutoksessa turvaamassa sinun oikeuksiasi.

Työtämme linjaavat arvomme: oikeudenmukaisuus, inhimillisyys ja luottamus.

Museoalan ammattiliittoon kuuluu noin 1700 jäsentä. MAL on järjestäytynyt kattojärjestö Akavan Erityisalat ry:n kautta Akava ry:hyn.

Korjausrakentamisen tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvi.

Tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvelle avautui uusia haasteita korjausrakentamisen parista.

Mirja Nevalainen

Mirja Nevalainen on työskennellyt museo-oppaana 25 vuotta, ja kiinnostava työ pitää edelleen otteessaan.

Jaakko Ervasti

Arkeologian opiskelija Jaakko Ervastille museoala on ollut kutsumus jo pitkään.

Intendentti Annika Utriainen.

Intendentti Annika Utriaiselle asiakastyö on merkityksellinen tapa edistää historian popularisointia.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa työpaikallaan arkistossa.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa on löytänyt museotyön suolan kuva- ja asiakirjakokoelmien parista.

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen työstää Pohjois-Pohjanmaan ensimmäistä rakennettua pyhiinvaellusreittiä.

Uutiset

Yliopiston vehreällä kampuksella ulkona istuu miesoletettu opiskelija, joka opiskelee tietokoneellaan.

Museoalan opiskelija, liity alan yhteisöön ja saat meistä tuen työelämään

Kirjoittajalta MAL | 16.9.2021

Opiskeletko museo- ja kulttuuriperintöalalle? Liity meihin ja pääset osaksi alan osaajien yhteisöä. Saat meiltä tukea ja neuvontaa työelämään sekä alakohtaisia etuja. Kun liityt opiskelijajäseneksi 30.9. mennessä, olet mukana Museokortin arvonnassa.

Olen humanisti -kampanja tuo jälleen esiin osaavat ihmistieteilijät

Kirjoittajalta MAL | 16.9.2021

Suosittu Olen humanisti -kampanja on täällä taas! Olemme ylpeästi osa kampanjan taustavoimia edistämässä osaavien humanistien asemaa työelämässä. Lue innostavat uratarinat ja jaa omat ajatuksesi tunnisteella #olenhumanisti.

Kuvassa tummaihoinen miesoletettu kesäisessä kaupunkimaisemassa. Kuvassa kysymys "Oletko sä mukana?" sekä kampanjan verkkosivujen osoite olenantirasisti.fi.

Olen antirasisti -kampanja rohkaisee toimimaan rasismia vastaan

Kirjoittajalta MAL | 15.9.2021

Tuemme Olen antirasisti -kampanjaa, joka rohkaisee niin yksilöjä kuin yhteisöjä oppimaan antirasismista sekä edistämään antirasismia omalla toiminnalla. Haastamme jäsenemme mukaan kampanjaan somessa tunnisteella #OlenAntirasisti.

Kaipaatko tietoa koronasta?
Lue päivittyvät COVID19-uutiset.

MAL_hannunvaakunat_punainen

Tapahtumat