Museoalan ammattiliitto MAL yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset

Tervetuloa mukaan, kulttuuriperinnön osaaja!

Tämän päivän kulttuuriperintöammattilaiset ovat moniosaajia, joiden työllä on vaikuttavuutta koko yhteiskunnan kannalta. Jäsenenä olet kanssamme edistämässä alamme arvostusta ja teet ammattilaisten merkittävää työtä tunnetummaksi. Meiltä saat tukea ja ajankohtaisia koulutuksia osaamisesi kehittämiseksi sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen muiden alan ammattilaisten kanssa. Olemme mukana työelämän muutoksessa turvaamassa sinun oikeuksiasi.

Työtämme linjaavat arvomme: oikeudenmukaisuus, inhimillisyys ja luottamus.

Museoalan ammattiliittoon kuuluu noin 1700 jäsentä. MAL on järjestäytynyt kattojärjestö Akavan Erityisalat ry:n kautta Akava ry:hyn.

Jaakko Ervasti

Arkeologian opiskelija Jaakko Ervastille museoala on ollut kutsumus jo pitkään.

Korjausrakentamisen tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvi.

Tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvelle avautui uusia haasteita korjausrakentamisen parista.

Mirja Nevalainen

Mirja Nevalainen on työskennellyt museo-oppaana 25 vuotta, ja kiinnostava työ pitää edelleen otteessaan.

Intendentti Annika Utriainen.

Intendentti Annika Utriaiselle asiakastyö on merkityksellinen tapa edistää historian popularisointia.

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen työstää Pohjois-Pohjanmaan ensimmäistä rakennettua pyhiinvaellusreittiä.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa työpaikallaan arkistossa.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa on löytänyt museotyön suolan kuva- ja asiakirjakokoelmien parista.

Uutiset

Museonjohtaja, hae syksyn työnohjausryhmään — tarjoamme vertaistukea ja oppimisen iloa!

Kirjoittajalta MAL | 28.6.2021

Museonjohtaja, kaipaatko vertaistukea oman työsi kehittämiseksi? Hae jäsenistämme koottavaan museonjohtajien työnohjausryhmään, jossa pohditaan ja kehitetään omaa työtä osaavan työnohjaajan johdolla.

Kesän palveluajat

Kirjoittajalta MAL | 28.6.2021

Toimistomme hiljenee kesäloman viettoon 25.6.-6.8.2021 väliseksi ajaksi. Jäsensihteerit ja työsuhdeneuvonta ovat kuitenkin tavoitettavissa läpi kesän. Katso kesän kaikki palveluajat!

Piirroskuva, jossa kaksi henkilöä istuu parvekkeella ja katsoo auringonlaskua merellä.

Liity jäseneksi tai kerro kaverille — voita 200 euron lahjakortti!

Kirjoittajalta MAL | 24.6.2021

Tänä kesänä kannattaa liittyä ammattiliittoon tai suositella jäsenyyttämme kaverille – Akavan Erityisalat arpoo palkintoina viisi kappaletta 200 euron K-lahjakortteja. Arvonnassa ovat mukana kaikki 18.6.-1.8.2021 liittyneet uudet jäsenet ja jäsenyyden suosittelijat.

Kaipaatko tietoa koronasta?
Lue päivittyvät COVID19-uutiset.

MAL_hannunvaakunat_punainen

Tapahtumat