Museoalan ammattiliitto MAL yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset

Tervetuloa mukaan, kulttuuriperinnön osaaja!

Tämän päivän kulttuuriperintöammattilaiset ovat moniosaajia, joiden työllä on vaikuttavuutta koko yhteiskunnan kannalta. Jäsenenä olet kanssamme edistämässä alamme arvostusta ja teet ammattilaisten merkittävää työtä tunnetummaksi. Meiltä saat tukea ja ajankohtaisia koulutuksia osaamisesi kehittämiseksi sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen muiden alan ammattilaisten kanssa. Olemme mukana työelämän muutoksessa turvaamassa sinun oikeuksiasi.

Työtämme linjaavat arvomme: oikeudenmukaisuus, inhimillisyys ja luottamus.

Museoalan ammattiliittoon kuuluu noin 1700 jäsentä. MAL on järjestäytynyt kattojärjestö Akavan Erityisalat ry:n kautta Akava ry:hyn.

Mirja Nevalainen

Mirja Nevalainen on työskennellyt museo-oppaana 25 vuotta, ja kiinnostava työ pitää edelleen otteessaan.

Intendentti Annika Utriainen.

Intendentti Annika Utriaiselle asiakastyö on merkityksellinen tapa edistää historian popularisointia.

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen työstää Pohjois-Pohjanmaan ensimmäistä rakennettua pyhiinvaellusreittiä.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa työpaikallaan arkistossa.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa on löytänyt museotyön suolan kuva- ja asiakirjakokoelmien parista.

Jaakko Ervasti

Arkeologian opiskelija Jaakko Ervastille museoala on ollut kutsumus jo pitkään.

Korjausrakentamisen tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvi.

Tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvelle avautui uusia haasteita korjausrakentamisen parista.

Museoalan ammattiliitto: Museoalan harjoittelupalkat kuntoon!

Kirjoittajalta MAL | 7.5.2021

Museot ovat tarjonneet opiskelijoille hyviä harjoittelupaikkoja koronapandemiasta huolimatta, kiittää Museoalan ammattiliitto. Harjoittelun palkkauksessa on kuitenkin usein parannettavaa.

Näyttelyn ripustuskuva

Kulttuurin hyvinvointivaikutuksia ei voi väheksyä – huomioidaanko tämä näkökulma rahoituksessa?

Kirjoittajalta Katariina | 6.5.2021

Veroeuroillamme rahoitetaan monenlaisia yhteiskunnalle tärkeitä toimintoja – rahojen kohdentaminen aiheuttaa paljon keskustelua ja päättäjät joutuvat tekemään arvovalintoja.

Museokävijä katselee museoesineitä näyttelyssä.

Terveisiä OKMn tiedotus- ja keskustelutilaisuudesta, jossa kerrottiin toisen lisätalousarvion määrärahojen kohdentamisesta

Kirjoittajalta MAL | 3.5.2021

Hallitus on linjannut tukipaketista, joka kohdennetaan kulttuurille, taiteelle, liikunnalle ja tapahtuma-alalle osana vuoden 2021 toista lisätalousarviota.

Kaipaatko tietoa koronasta?
Lue päivittyvät COVID19-uutiset.

MAL_hannunvaakunat_punainen

Tapahtumat