toukokuu, 2022

16touko13:0015:00Kurkistus kulttuuriperintöalan kulisseihin - opiskelijatapahtuma TurussaTurkuTapahtumatyyppi:Tapahtumat,Seminaarit

Turussa museo- ja kulttuuriperintöalalle opiskeleva – tule kurkistamaan kulissien taakse ja tutustumaan alan ammattilaisiin!

Museoalan ammattiliitto MAL järjestää yhdessä Turun museokeskuksen kanssa maanantaina 16.5. kello 13 alkaen opiskelijatapahtuman, jossa pääset tutustumaan museokeskuksen kokoelmatiloihin. Kokoelmatilat kätkevät sisäänsä harvoin julkisesti esillä olleita kokoelmaobjekteja. Konservaattori Maarit Hirvilammi ja tutkija Sanna Kupila esittelevät tämänhetkisiä kokoelmatiloja sekä kertovat, mitä pian edessä oleva muutto uusiin tiloihin tarkoittaa museokokoelmien kannalta. Lisäksi tutkija Sanna Kupila kertoo työstään rakennustutkijana sekä näyttelytiimin tutkija Päivi Lönnberg näyttelyiden suunnittelu- ja rakentamisprosessista. Kahvikupposen äärellä saat lisätietoa myös oman alasi edunvalvonnasta ja ammattiliitosta. MALn toiminnanjohtaja Katariina Mäkelä ja projektityöntekijä Maija Talja vastaavat mielellään opiskelijoiden edunvalvontaan liittyviin kysymyksiin.

Mukaan mahtuu rajallinen määrä osallistujia, joten ilmoittauduthan mukaan mahdollisimman pian. Ilmoittautuminen päättyy keskiviikkona 11.5.

Mitä: Kurkistus museo- ja kokoelmatyön kulisseihin
Missä: Turun museokeskus, Kalastajankatu 4
Milloin: Ma 16.5. klo 13–15
Kenelle: Kaikille museo- ja kulttuuriperintöalasta kiinnostuneille opiskelijoille