Museoalan ammattiliitto MAL yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset

Tervetuloa mukaan, kulttuuriperinnön osaaja!

Tämän päivän kulttuuriperintöammattilaiset ovat moniosaajia, joiden työllä on vaikuttavuutta koko yhteiskunnan kannalta. Jäsenenä olet kanssamme edistämässä alamme arvostusta ja teet ammattilaisten merkittävää työtä tunnetummaksi. Meiltä saat tukea ja ajankohtaisia koulutuksia osaamisesi kehittämiseksi sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen muiden alan ammattilaisten kanssa. Olemme mukana työelämän muutoksessa turvaamassa sinun oikeuksiasi.

Työtämme linjaavat arvomme: oikeudenmukaisuus, inhimillisyys ja luottamus.

Museoalan ammattiliittoon kuuluu noin 1700 jäsentä. MAL on järjestäytynyt kattojärjestö Akavan Erityisalat ry:n kautta Akava ry:hyn.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa työpaikallaan arkistossa.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa on löytänyt museotyön suolan kuva- ja asiakirjakokoelmien parista.

Intendentti Annika Utriainen.

Intendentti Annika Utriaiselle asiakastyö on merkityksellinen tapa edistää historian popularisointia.

Mirja Nevalainen

Mirja Nevalainen on työskennellyt museo-oppaana 25 vuotta, ja kiinnostava työ pitää edelleen otteessaan.

Korjausrakentamisen tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvi.

Tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvelle avautui uusia haasteita korjausrakentamisen parista.

Jaakko Ervasti

Arkeologian opiskelija Jaakko Ervastille museoala on ollut kutsumus jo pitkään.

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen työstää Pohjois-Pohjanmaan ensimmäistä rakennettua pyhiinvaellusreittiä.

Paperikalenteri

Klassinen jäsenetu: Akava-kalenteri 2022 – tilaa omasi ajoissa!

Kirjoittajalta MAL | 21.9.2021

Taas on aika luoda katse tulevaan ja tilata jäsenetuna Akava-kalenteri 2022. Kalenteri on ilmainen MALn jäsenille, mutta se pitää tilata. Voit tilata kalenterin ennakkoon 31.10.2021 mennessä. Kalenterit postitetaan marraskuussa. Toimi ajoissa – älä unohda!

Piirroskuva tutkijasta, joka tekee työtä tietokoneen ääressä.

Henkilöstöpilotti­hanke museoille – mitä se tarkoittaa museoalan asiantuntijalle?

Kirjoittajalta Katariina | 17.9.2021

Museoammattilaisten edunvalvontaa tekevänä ammattiliittona olemme saaneet jäsenyhteydenottoja koskien käynnistymässä olevaa henkilöstöpilottia. Hanke on herättänyt kysymyksiä ja pohdintaa sekä aitoa huolta museoammattilaisten keskuudessa. Mitä hanke tarkoittaa museoalan asiantuntijalle?

Yliopiston vehreällä kampuksella ulkona istuu miesoletettu opiskelija, joka opiskelee tietokoneellaan.

Museoalan opiskelija, liity alan yhteisöön ja saat meistä tuen työelämään

Kirjoittajalta MAL | 16.9.2021

Opiskeletko museo- ja kulttuuriperintöalalle? Liity meihin ja pääset osaksi alan osaajien yhteisöä. Saat meiltä tukea ja neuvontaa työelämään sekä alakohtaisia etuja. Kun liityt opiskelijajäseneksi 30.9. mennessä, olet mukana Museokortin arvonnassa.

Kaipaatko tietoa koronasta?
Lue päivittyvät COVID19-uutiset.

MAL_hannunvaakunat_punainen

Tapahtumat