Museoalan ammattiliitto MAL yhdistää kulttuuriperinnön ammattilaiset

Tervetuloa mukaan, kulttuuriperinnön osaaja!

Tämän päivän kulttuuriperintöammattilaiset ovat moniosaajia, joiden työllä on vaikuttavuutta koko yhteiskunnan kannalta. Jäsenenä olet kanssamme edistämässä alamme arvostusta ja teet ammattilaisten merkittävää työtä tunnetummaksi. Meiltä saat tukea ja ajankohtaisia koulutuksia osaamisesi kehittämiseksi sekä mahdollisuuksia verkostoitumiseen muiden alan ammattilaisten kanssa. Olemme mukana työelämän muutoksessa turvaamassa sinun oikeuksiasi.

Työtämme linjaavat arvomme: oikeudenmukaisuus, inhimillisyys ja luottamus.

Museoalan ammattiliittoon kuuluu noin 1700 jäsentä. MAL on järjestäytynyt kattojärjestö Akavan Erityisalat ry:n kautta Akava ry:hyn.

Korjausrakentamisen tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvi.

Tutkija Katariina Ruuska-Jauhijärvelle avautui uusia haasteita korjausrakentamisen parista.

Jaakko Ervasti

Arkeologian opiskelija Jaakko Ervastille museoala on ollut kutsumus jo pitkään.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa työpaikallaan arkistossa.

Tutkija Elina Pylsy-Komppa on löytänyt museotyön suolan kuva- ja asiakirjakokoelmien parista.

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen

Projektipäällikkö Jarmo Korhonen työstää Pohjois-Pohjanmaan ensimmäistä rakennettua pyhiinvaellusreittiä.

Intendentti Annika Utriainen.

Intendentti Annika Utriaiselle asiakastyö on merkityksellinen tapa edistää historian popularisointia.

Mirja Nevalainen

Mirja Nevalainen on työskennellyt museo-oppaana 25 vuotta, ja kiinnostava työ pitää edelleen otteessaan.

Piirroskuva erilaisista asiakkaista museossa.

Mitä museo-oppaille kuuluu? – Mitä tekee opas, kun työt lähtevät alta?

Kirjoittajalta MAL | 22.4.2021

Selvitimme museo-oppaiden työskentelyolosuhteita yhdessä TAKU ry:n kanssa. Perkaamme kirjoitussarjassamme oppaiden kokemuksia. Ensimmäisessä kirjoituksessa pohditaan oppaiden työmarkkina-aseman ja työttömyysturvan epävarmuutta.

Akavan Erityisalojen terveiset kehysriiheen: Veikkaus-tuotoista eettinen ratkaisu; humanististen oppiaineiden painoarvoa parannettava

Kirjoittajalta MAL | 20.4.2021

Veikkauksen edunsaajien vakaa rahoitus on varmistettava sekä lähivuosina että pitkällä aikavälillä. Yleishyödyllisen työn ja pelirahoituksen kytkös on viimein purettava, Akavan Erityisalat vaatii.

Museoalan ammattiliiton sääntömääräinen vuosikokous 29.4.2021

Kirjoittajalta MAL | 15.4.2021

Museoalan ammattiliiton sääntömääräinen vuosikokous pidetään etäkokouksena torstaina 29. huhtikuuta klo 16.00 alkaen. Jäsen, ilmoittauduthan kokoukseen 27.4. mennessä. Lämpimästi tervetuloa!

Kaipaatko tietoa koronasta?
Lue päivittyvät COVID19-uutiset.

MAL_hannunvaakunat_punainen

Tapahtumat