syyskuu, 2021

08syys16:3017:30Hyvinvointia syksyyn: MetsämieliWebinaariTapahtumatyyppi:Koulutukset

ILMOITTAUDU TAPAHTUMAAN

Tarjoamme jäsenillemme syksyn 2021 aikana neljä etäyhteydellä pidettävää rentoutus- ja hyvinvointihetkeä. Tunnit ohjaa luonnon ja mielen hyvinvoinnin ammattilainen Elina Lilja. Ensimmäisellä tunnilla tutustumme luonnon tutkittuihin hyvinvointi- ja terveysvaikutuksiin.

Metsämieli-tuokio 8.9. klo 16.30-17.30 johdattelee luonnon inspiroimaan läsnäoloon.

Metsämieli-harjoittelu koostuu läsnäoloa ja palautumista lisäävistä harjoitteista sekä voimavaroja ja mielentaitoja vahvistavista harjoitteista. Säännöllinen Metsämieli-harjoittelu mm. kasvattaa voimavaroja ja joustavuutta, edistäen tietoisuutta ja tyytyväisyyttä omassa arjessamme.

Metsämieli-menetelmä perustuu luonnon tutkittuihin hyvinvointi- ja terveysvaikutuksiin, joita tehostetaan erilaisin luonnon inspiroimin harjoittein.

Missä Metsämieli-tuokio pidetään?

Toteutusympäristöksi sopii pienikin lähimetsä, metsäinen kaupunkipuisto tai jopa oma metsäinen pihapiiri. Jos luontoympäristöön lähteminen ei ole mahdollista, on osallistuminen mahdollista mielikuvamatkana sisätiloista.

Mitä varusteita tarvitsen?

Tunti pidetään etänä Zoom-sovelluksella. Tarvitset siis nettiyhteydellä varustetun älypuhelimen (+kuulokkeet), istuinalustan sekä sään mukaiset, riittävän lämpimät ulkoiluvarusteet (tai muutoin mukavan vaatetuksen mikäli teet harjoituksen sisätiloissa). Suosittelemme lataamaan Zoom-sovelluksen helpompaa mobiilikäyttöä varten. Tilaisuudesta ei tehdä tallennetta.

Ohjaaja:

Tunnin ohjaa Elina Lilja (Mielen liekki). Elina on mielen hyvinvoinnin ammattilainen, Metsämieli-kouluttaja ja lyhytterapeutti Hauholta. Palveluihin kuuluvat myös meditaatio- ja rentoutusohjaukset sekä tietoisuutta ja läsnäoloa lisäävinä liikuntamuotoina tasapainottavaa yin-joogaa sekä terveysliikuntana tunnettua asahia.

Ilmoittautuminen:

Tunnille mahtuu mukaan max. 95 MALn jäsentä, jotka otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Olethan siis nopea!

Ilmoittautuminen on avoinna 8.9. klo 15 saakka tai kunnes paikat täyttyvät.

Tervetuloa mukaan!

Muut syksyn rentoutus- ja hyvinvointihetket (ilmoittautuminen avautuu myöhemmin syksyllä):
6.10. Asahi (niska-, selkä- ja hartiaseudun kehonhuolto)
3.11. Mindfulness ja rentoutus
1.12. Yin-jooga

Järjestökoordinaattori Heta Hedman (työaika ma-to)
heta.hedman(at)museoalanammattiliitto.fi