marraskuu, 2021

03marras16:3017:30Hyvinvointia syksyyn: Mindfulness ja rentoutusWebinaariTapahtumatyyppi:Koulutukset

Tapahtuman tiedot

ILMOITTAUDU TILAISUUTEEN 3.11. KLO 15 MENNESSÄ

Tarjoamme jäsenillemme syksyn 2021 aikana neljä etäyhteydellä pidettävää rentoutus- ja hyvinvointihetkeä. Tunnit ohjaa luonnon ja mielen hyvinvoinnin ammattilainen Elina Lilja. Kolmannella tunnilla 3.11. otamme pienen irtioton arjen pyörteistä ja pysähdymme mielen rentoutumisen äärelle. Tähän hetkeen voit tuoda mukanasi kaverin, joka ei ole MALn jäsen!

Meillä on arkipäivässä paljon stressikuormaa, kiireen tunnetta ja hälytystilaamme ylläpitäviä aistiärsykkeitä. Meistä jokainen hyötyy rentoutumis- ja läsnäolon taitojen vahvistamisesta. Se suojaa meitä haitalliselta stressiltä ja vaikuttaa siten hyvinvointiimme ja terveyteemme.

Ohjattu rentoutushetki johdattaa pysähtymään ja astumaan tietoisen läsnäolon maailmaan. Hakeudumme kohti kokonaisvaltaista kehon ja mielen rentoutumista rauhoittavien hengitysharjoitusten, meditaation sekä mielikuvaharjoitusten avulla. Harjoitteet tehdään istuen tai makuulla. Tunnin aikana saatamme liikkua lempeästi, mutta varsinaisia kehoa venyttäviä asentoja ei tehdä.

Rentoutustunti on kuin miniloma, vapauttava irtiotto arjen pyörteistä. Tietoisuus- ja läsnäolon taidot auttavat mm. stressinhallinnassa, parantavat unen laatua ja palautumiskykyä sekä voimistavat tyytyväisyyttä elämään.

Mitä varusteita tarvitsen?

Varusteiksi riittää rento vaatetus, pehmeä alusta (matto tai joogamatto) sekä viltti ja tyyny.

Tunti pidetään etänä Zoom-sovelluksella. Tarvitset siis nettiyhteydellä varustetun tietokoneen tai älypuhelimen (+kuulokkeet). Suosittelemme lataamaan Zoom-sovelluksen helpompaa käyttöä varten. Tilaisuudesta ei tehdä tallennetta.

Ohjaaja:

Tunnin ohjaa Elina Lilja (Mielen liekki). Elina on mielen hyvinvoinnin ammattilainen, Metsämieli-kouluttaja ja lyhytterapeutti Hauholta. Palveluihin kuuluvat myös meditaatio- ja rentoutusohjaukset sekä tietoisuutta ja läsnäoloa lisäävinä liikuntamuotoina tasapainottavaa yin-joogaa sekä terveysliikuntana tunnettua asahia.

Ilmoittautuminen:

Tunnille mahtuu mukaan max. 95 osallistujaa, jotka otetaan mukaan ilmoittautumisjärjestyksessä. Olethan siis nopea!

HUOM! MALn jäsen, tälle tunnille voit kutsua mukaan yhden kaverin, joka ei ole meidän jäsen. Huomioithan, että myös hänen tulee ilmoittautua tapahtumaan ilmoittautumislomakkeen kautta.

Ilmoittautuminen on avoinna 3.11. klo 15 saakka tai kunnes paikat täyttyvät.

Tervetuloa mukaan!

Muut syksyn rentoutus- ja hyvinvointihetket:
8.9. Metsämieli
6.10. Asahi
1.12. Yin-jooga

Lisätiedot:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman (työaika ma-to)
heta.hedman(at)museoalanammattiliitto.fi

Aika