kesäkuu, 2021

09kesä18:0020:00IlmastolukupiiriWebinaariTapahtumatyyppi:Muu kategoria

Ilmoittaudu mukaan

Tänä vuonna on järjestetty ilmastolukupiirejä ympäri Suomea. Ilmastolukupiirit ovat Greenpeacen, Helmet-kirjastojen, Yleisten kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hankkeen, Lukukeskuksen, Marttojen, Mannerheimin lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin ja Suomen kirjastoseuran yhteinen kampanja.

Ilmastolukupiirien ideana on ollut, että missä tahansa voidaan koota yhteen ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita lukemaan ilmastonmuutokseen ja luontokatoon liittyviä kirjoja ja keskustelemaan niistä. Yksi näistä ilmastolukupiireistä on Akavan Erityisalojen ilmastotyöryhmän lukupiiri. Vetäjänä toimii Akavan Erityisalojen ilmastoryhmän puheenjohtaja ja Espoon kaupungin kirjastopedagogi Sonja Peschkow.

9.6. käsittelemme Anssi JokirannanPekka Juntin, Anna Ruohosen ja Jenni Räinän Metsä meidän jälkeemme -kirjaa. Kirja palkittiin Tieto-Finlandialla 2019. Kirja kertoo suomalaisten metsäsuhteesta, metsätaloushistoriasta ja ennen kaikkea pohtii, minkälaiset metsät jätämme jälkeemme.

Ilmastolukupiiri toteutetaan Teamsissä ja kirjautumislinkit lähetetään jokaiselle osallistujalle.

Alkuperäinen tapahtumailmoitus Akavan Erityisalojen sivuilla.