joulukuu, 2021

13joulu17:3019:00Näkymätön asiantuntija? — Keskustelutilaisuus museo-oppaiden työoloistaWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

ILMOITTAUDU TILAISUUTEEN

Museo-opas on usein keskeinen avaintekijä onnistuneessa museokokemuksessa. Näkyykö oppaiden merkittävä panos kuitenkaan riittävästi tehtävän arvostuksessa?

Museoalan ammattiliitto MAL kutsuu kaikki museo-oppaiden työolojen kehittämisestä kiinnostuneet Zoom-alustalla järjestettävään keskustelutilaisuuteen 13.12. klo 17.30-19. Tilaisuudessa käsitellään Museoalan ammattiliiton sekä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry:n yhteisen museo-opaskyselyn* tuloksia ja suunnataan katseet työolojen kehittämiseen. Keskustelutilaisuuden paneeliosuteen osallistuvat:

• Kersti Tainio, museo-opas
  • Kari Eskola, yksityisen museosektorin työmarkkinalakimies, Akavan Erityisalat
  • Tuuli Uusikukka, puheenjohtaja, Museopedagoginen yhdistys Pedaali ry
  • Elsa Hessle, yleisöpalvelupäällikkö, Amos Rex -museo

Tilaisuuden juontaa museo-opas ja Museoalan ammattiliiton hallituksen jäsen Elina Kangosjärvi. Tilaisuudessa esiin tuotujen huomioiden, museo-oppaiden kyselyn vastausten sekä edunvalvontatyön pohjalta Museoalan ammattiliitto tulee luomaan hyvän museo-opastyön suositukset. Tilaisuudessa tähdätään siis konkreettisten opastyön kehittämiskeinojen pohtimiseen. Tervetuloa mukaan jakamaan omat ajatuksesi!

Tilaisuus on avoinna kaikille aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuuden ilmoittautumisaikaa on pidennetty 13.12. klo 14 saakka. Mukaan mahtuu maksimissaan 90 osallistujaa.

*Museoalan ammattiliitto MALn ja Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKUn kyselyyn museo-oppaille 16.11. – 30.11.2020 vastasi yhteensä 175 henkilöä. Kyselyn tuloksia on käsitelty Museoalan ammattiliiton Mitä museo-oppaille kuuluu -blogikirjoitusarjassa, jonka viimeinen osa julkaistiin 2.11. Tutustu kirjoituksiin!

Tilaisuuden lisätiedot:
Katariina Mäkelä