marraskuu, 2023

02marras09:0010:00MAL ja Historioitsijat ilman rajoja Suomessa ry: Ammattilaisaamu työstä vaikean historian parissaWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Millaista työ on, jos siihen olennaisesti kuuluu vaikean, voimakkaita tunteita herättävän historian käsittely?

Onko aiheita, joita ei voida käsitellä historiantutkimuksessa tai museotyössä?

Meneekö tutkimusaineisto niin sanotusti ihon alle?

Stressaavatko somekohut tai yleisötyön haastavat tilanteet?

Miten huolehtia omasta ja muiden työhyvinvoinnista?

Näistä teemoista keskustellaan Historioitsijat ilman rajoja Suomessa ry:n ja Museo- ja kulttuuriperintöalan ammattiliiton yhteisessä ammattilaisaamussa torstaina 2.11. klo 9-10. Tapaaminen järjestetään etänä Teamsissa ja tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki historian parissa työskentelevät ammattilaiset, työpaikasta tai tehtäväkentästä riippumatta – toivomme keskusteluun näkökulmia esimerkiksi tutkijoilta, opettajilta, yleisötyöntekijöiltä ja näyttelysuunnittelijoita!

Historioitsijat ilman rajoja Suomessa ry ja Museo- ja kulttuuriperintöalan ammattiliitto MAL ry valmistelevat kyselyä, jolla selvitetään vaikeiden historiallisten aiheiden käsittelyn vaikutusta alan ammattilaisten työssä. Tapaamisessa voit tuoda esiin näkemyksiä, jotka olisi hyvä huomioida kyselyssä.

Tervetuloa mukaan!

Voit osallistua tapaamiseen, vaikka et olisi jäsen Historioitsijat ilman rajoja Suomessa ry:ssä tai Museo- ja kulttuuriperintöalan ammattiliitossa.

Tapahtuman pääset tästä linkistä.

Järjestökoordinaattori Tuulia-Tuulia Tummavuori
tuulia-tuulia.tummavuori@museoalanammattiliitto.fi

Haluatko oman ammattiryhmäsi tapaamisen? Ota yhteyttä Tuulia-Tuuliaan. Aiemmin olemme järjestäneet ammattilaisaamuja esimerkiksi konservaattoreille, arkeologeille, museonjohtajille ja yleisötyöntekijöille. Kuulemme mielellämme eri ammattilaisten työarjesta ja ammatin haasteista sekä tarpeista ja toiveista edunvalvontaan. Ole siis yhteydessä!

(Torstai) 09:00 - 10:00