joulukuu, 2023

05joulu09:0010:00MALn ja Pedaalin yleisötyön ammattilaisaamu: opastyön suosituksetWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Museo- ja kulttuuriperintöalan ammattiliitto MAL ja Museopedagoginen yhdistys Pedaali järjestävät yhdessä yleisötyön ammattilaisaamun elokuussa. Etätapaaminen järjestetään tiistaina 5.12. klo 9-10. Tervetuloa mukaan! Joulukuun tapaamisen teemana on MAL:n opastyön suositukset.

Museo-oppaat ovat korkeakoulutettuja ammattilaisia ja museon kasvot maailmalle, mutta oppaiden työolosuhteissa on parannettavaa. MAL:n tekemät museo-opastyön suositukset antavat eväitä esimerkiksi työehdoista ja palkasta sopimiseen sekä oppaiden työturvallisuuden suunnitteluun. Voit halutessasi tutustua suosituksiin ennakkoon MAL:n kotisivujen Julkaisut-sivulla.

Keskustelemme tapaamisessa myös osallistujien omista kokemuksista sekä eri työyhteisöjen haasteista ja ratkaisuista museoiden opastyön järjestämisen suhteen. Tervetuloa mukaan!

Liity tapaamiseen tästä.

Lisätiedot:
Järjestökoordinaattori Tuulia-Tuulia Tummavuori
tuulia-tuulia.tummavuori@museoalanammattiliitto.fi

Haluatko oman ammattiryhmäsi tapaamisen? Ota yhteyttä Tuulia-Tuuliaan. Aiemmin olemme järjestäneet ammattilaisaamuja yleisötyön ammattilaisten lisäksi muun muassa konservaattoreille, arkeologeille, museonjohtajille, museokauppavastaaville ja museoassistenteille. Kuulemme mielellämme eri ammattilaisten työarjesta ja ammatin haasteista sekä tarpeista ja toiveista edunvalvontaan. Ole siis yhteydessä!

(Tiistai) 09:00 - 10:00