huhtikuu, 2021

22huhtiKokopäiväinen23Museologian seminaari 2021WebinaariTapahtumatyyppi:Seminaarit

ILMOITTAUTUMINEN/ANMÄLAN 18.4. MENNESSÄ: https://forms.gle/wWcj2iXwipvrkipk7

Museoalan ammattiliitto on yhteistyökumppani Museologian seminaarissa, joka on Jyväskylän yliopiston museologian opiskelijoiden järjestämä vuotuinen tapahtuma.

Vuoden 2021 teemana on elävä historia. Elävällä historialla halutaan luoda mielikuva ajassa taaksepäin astumisesta ja seminaarissa kuullaan monta tapaa ja näkökulmaa menneisyyden elävöittämiseen liittyen. Seminaariohjelma koostuu asiantuntijoiden keskustelunavauksista koskien museoalan ajankohtaisia teemoja ja näkemyksiä. Tapahtuma on tilaisuus paitsi osaajille jakaa tietämystään, myös koko museoyleisölle irtautua arjesta.

Tilaisuus järjestetään etänä.

Museoalan ammattiliitto pitää tilaisuudessa puheenvuoron torstaina 22.4. klo 13:15-13:45. Puheenvuoromme otsikko on Mitä museo-oppaille kuuluu? ja puheenvuoro pohjautuu yhteistyössä Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKUn kanssa syksyllä 2020 keräämäämme museo-oppaiden työskentelyolosuhteiden kyselyyn. Oppaiden kertomuksissa korostuvat ilo monipuolisesta ja innostavasta työstä, mutta toisaalta myös tarve työolojen kehittämiselle. Myös korona-aika näkyy vastauksissa: museoiden sulkutilat ovat tuoneet esiin monen oppaan työmarkkina-aseman ja työttömyyden turvan haasteita.

Lisätietoa seminaarin ohjelmasta ja puheenvuoroista saat seuraamalla tilaisuuden Facebook-tapahtumaa tai tilaisuuden Instagram-tiliä @museologianseminaari.

Tule mukaan mahdollistamaan osallistava ja elämyksellinen seminaari elävän historian parissa!

huhtikuu 22 (Torstai) - 23 (Perjantai)