huhtikuu, 2023

25huhti17:0020:00Myötätunto, empatia ja tunnetaidot työelämässäWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

Miksi myötätuntoon, empatiaan ja tunnetaitoihin kannattaa panostaa?
Miten niitä voi oppia ja lisätä itsessä ja työyhteisössä?
Mitä ne konkreettisesti tarkoittavat työssä?

Tervetuloa Museoalan ammattiliitto MAL:n ja Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU:n yhteiseen koulutukseen, jossa opit empatian hyödyistä työyhteisössä ja saat konkreettisia työkaluja empatian lisäämiseen! Miten ja miksi työssä kannattaa toimia myötätuntoisesti itseä ja toisia kohtaan? Kouluttajana tutkija, kouluttaja ja tietokirjailija Miia Paakkanen.

Koulutuksessa kuulet, miten empatian voima lisää työyhteisön jäsenten rohkeutta sekä kykyä kasvaa ja oppia virheistä. Empatia myös vahvistaa keskinäistä arvostuksen tunnetta työyhteisössä ja tekee vaikeiden keskustelujen kohtaamisesta sekä rajojen asettamisesta helpompaa. Kyseessä on supervoima, joka kannustaa työyhteisön jäseniä parhaisiin saavutuksiin. Opit myös, miten empatian ja tunteiden ymmärtämisen puute voi toisaalta heikentää työhyvinvointia sekä työn tuottavuutta.

Myötätunto, empatian ja tunteiden huomioiminen ovat taitoja, joissa jokainen voi kehittyä! Tule mukaan koulutukseen, jossa opit tutkitusti toimivia käytännön keinoja!

Koulutus on suunnattu MALn ja TAKUn jäsenille, ja mukaan mahtuu 47 osallistujaa molemmista järjestöistä. Koulutuksesta ei tehdä tallennetta.

Ilmoittaudu mukaan 24.4. klo 12 mennessä tästä.

Kouluttajan esittely

Miia Paakkanen on Suomen myötätuntotyön tutkimuksen pioneeri sekä kokenut työelämän tunnetaitojen valmentaja. Hän on kirjoittanut aiheesta kaksi kirjaa: Myötätunnon mullistava voima (PS-Kustannus, 2017) ja Empatian voima työssä (WSOY, 2022). Miiaa kuvataan aidosti välittäväksi ja suvereeniksi alansa asiantuntijaksi sekä kouluttajaksi.

“Rautainen ammattilainen. Akateemisesti uskottava. Osaava. Innostava. Erityisen nautinnollista oli kerrankin osallistua koulutukseen, jossa ei ollut hukkaminuutteja.”
– Kansallisgalleria

“Mahtava ote. Syvä osaaminen aihealueesta. Upea läsnäolo ja aito kiinnostus valmennettaviin. Hyvä menetelmäosaaminen.”
– Nordea

Tutustu Miiaan hänen nettisivuillaan, LinkedInissä ja Instagramissa:
LinkedIn: Miia Paakkanen
Instagram: @miiapaakkanen