maaliskuu, 2023

03maalis09:0010:30Myötätunto ja myötäinto työn merkityksellisyyden vahvistajanaWebinaariTapahtumatyyppi:Muu kategoria

Tapahtuman tiedot

Tervetuloa Mieli ry:n toteuttamaan Mieli työssä -webinaarisarjaan Mielellään töissä – voimavarojen ja hyvinvoinnin vahvistaminen.

Mielen vahvistaminen on työelämätaito. Mielenterveys on kivijalka kyvyllemme elää täyttä elämää ja tehdä töitä. Työssä mielen hyvinvointia voi vahvistaa arkisilla keinoilla voimavaroja lisäämällä. Hyvinvoiva mieli tuo työhön intoa, energiaa, motivaatiota ja sitoutumista. Mieliystävällisen työpaikan rakentaminen on työyhteisön yhteinen asia. ​

Webinaarisarja keskittyy mielen hyvinvoinnin ja voimavarojen vahvistamiseen kolmen eri teemakokonaisuuden myötä. Saat tietoa, vinkkejä ja oivalluksia, miten teemaa voi soveltaa oman työn ja työyhteisön arkeen mielen hyvinvointia ja voimavaroja vahvistaen.

Nykytyöelämässä vuorovaikutus- ja tunnetaidot korostuvat. Myötätuntoa ja -intoa ei voi automatisoida eikä korvata robotiikalla. Ne tulevat säilymään tarpeellisina taitoina, kun uudistuminen nähdään yhä enemmän yhteisöllisenä asiana.

Kouluttaja: Sari Nuikki, erityisasiantuntija ja psykologi, Työelämän mielenterveys yksikön päällikkö, MIELI Suomen Mielenterveys ry. Sari on toiminut yli 20 vuotta esihenkilönä ja yli 15 vuotta työterveyspsykologina. Hän on toiminut vuosia myös työnohjaajana ja psykoterapeuttina. Sari haluaa kääntää psykologista tutkimustietoa inhimillisen elämän käytännöiksi.

”Missionani on edes rikkahippusen verran olla vaikuttamassa siihen, että ihmisen mielen hyvinvointi aidosti huomioidaan työelämässä – ei siksi, että se on tuottavaa vaan siksi, että se on arvo itsessään.”

Webinaarista tehdään tallenne.

> Ilmoittaudu viimeistään 3.3. klo 9

Ohjeet Zoom-webinaariin:

• Rekisteröityessäsi mukaan webinaariin, sinua pyydetään täyttämään etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja jäsenyhdistyksesi. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä webinaarin osallistumislinkki ja tapahtumamuistutukset lähetetään ko. sähköpostiin. Jos et halua oikean nimesi näkyvän webinaarin chat-palstalla, voit kirjoittaa etu- ja sukunimikenttiin esimerkiksi nimesi etukirjaimet tai jonkin itse keksimäsi nimimerkin. Huomaathan kuitenkin, että nimimerkin tulee olla asiallinen. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla.
  • Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-webinaari toimii parhaiten Chrome-selaimella.
  • Jos webinaari tallennetaan, siitä mainitaan webinaarin alussa. Chattikeskustelu ei näy tallenteessa, ainoastaan kouluttajan ja fasilitaattorin puhe sekä diaesitys.
  • Osallistujalista ei näy muille osallistujille. Kaikkien osallistujien äänet ja videokuvat on webinaarissa valmiiksi mykistetty. Keskustelu ja kysymykset käydään chat-palstalla. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.
  • Olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että Zoomin käyttö on tietoturvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!
  • Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi

Aika

(Perjantai) 09:00 - 10:30