maaliskuu, 2022

24maalis09:0012:00Rakentavaa vuorovaikutusta ja aitoa yhteyttäWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

ILMOITTAUDU 24.3. KLO 8.30 MENNESSÄ

• Mitä on Non Violent Communicationiin perustuva rakentava vuorovaikutus? Kuka on kehittäjä, ja mikä on teoreettinen viitekehys?
  • Millainen on vuorovaikutustilanteissa käytettävä NVC-prosessi? Miten katkenneen yhteyden toiseen voi korjata, syventäen yhteyttä myös itseen?
  • Opitaan erottamaan tulkinnat havainnoista ja ymmärretään, miten suuri valta tekemillämme tulkinnoilla on ajattelussamme. Kun huomaamme tulkintojen ja havaintojen erot, voimme pysäyttää vailla todellisuuspohjaa olevat tarinat ennen kuin ne johtavat ristiriitatilanteisiin tai ilmapiiriongelmiin.
  • Tutustutaan myös monenkirjaviin tunteisiin ja niiden takaa löytyviin tarpeisiin. Perehdytään empatian ja kuuntelun maailmaan.
  • Parin kanssa tehtävän harjoituksen avulla päästään avautumaan ja löytämään yhteys toiseen ihmiseen.

Webinaari on hyödyllinen kaikille, jotka haluavat kehittää vuorovaikutustaitojaan ja itsetuntemustaan.

KOULUTTAJA:
Saana Lumiauer on vuorovaikutustaitojen kouluttaja ja valmentaja sekä ihmisten inspiroija. Hän rakentaa siltoja ihmisten välille, kun yhteydet ovat katkenneet. Yhteys rakentuu autenttisella vuorovaikutuksella, jossa yhdistyvät NVC (Nonviolent Communication), yhteyttä lisäävät harjoitukset sekä aito läsnäolo.

Saana on opiskellut vuorovaikutustaitoja läpi elämän. Koulutustaustaltaan hän on valtiotieteiden maisteri, yhteiskuntaopin opettaja sekä rakentavan vuorovaikutuksen ohjaaja. Ennen valmentajan työtään hän on toiminut opetustehtävissä sekä henkilöstöhallinnon parissa. Vuorovaikutustaidot, ihmisyys sekä inhimillisyys ovat Saanan intohimoja. Hän on puhunut aiheista esim. Turun work goes happy-messuilla https://www.wgh.fi/asiantuntija/saana-lumiauer/

Huom! Webinaarista ei tehdä tallennetta.

OHJEET ZOOM-WEBINAARIIN:

• Rekisteröityessäsi mukaan työpajaan, sinua pyydetään täyttämään etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja jäsenyhdistyksesi. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä työpajan osallistumislinkki lähetetään ko. sähköpostiin. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla. Työpaja on aina osallistava, joten huomioithan, että myös osallistujien videokuvia olisi mukava nähdä esim. pienryhmätyöskentelyn aikana.
  • Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-työpaja toimii parhaiten Chrome-selaimella.
  • Osallistujalista näkyy kaikille osallistujille työpajassa. Kaikki osallistujat pystyvät itse säätämään ääntä ja videokuvaansa. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.
  • Olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että Zoomin käyttö on tietoturvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!
  • Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi

Koulutuksen tuottaa Akavan Erityisalat.

Aika

(Torstai) 09:00 - 12:00