maaliskuu, 2022

08maalis(maalis 8)16:1509(maalis 9)09:11Työkaluja museoalan osaajalle: Selkopuheella selkeneeWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Meillä jokaisella on oikeus saada tietoa tavalla, jota ymmärrämme. Selkopuhe takaa sen, että kuulijan on helppo ymmärtää puhetta. Museoalan osaaja, tule oppimaan selkokielestä ja tuota entistä saavutettavampia sisältöjä!

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

Koulutuksen tarkoituksena on lisätä osallistujien tietoisuutta selkokielisestä puheesta sekä sen tarpeesta asiakaspalvelutilanteissa. Lisäksi tarkoituksena on oivaltaa yleiskielen ja selkokielen erot sekä ymmärtää selkokielisen viestinnän merkitys selkokielen kohderyhmien elämässä.
Koulutuksen jälkeen osallistujat tuntevat ne elementit, joiden avulla heidän on helppo kohdata asiakkaat ja tarjota heille palveluita selkokielellä. Osallistujat tietävät miten puhua ja käyttäytyä, kun he kohtaavat henkilön, jolla on ymmärtämisen haasteita iän, sairauden, vamman tai maahanmuuttajataustan vuoksi.

Lisätiedot

Koulutus koostuu kahdesta osiosta: Koulutus sisältää teoriaosuuden (1 h) ja työpajan (2 h). Voit osallistua vain teoriaosuuteen tai teoriaosuuteen (45 paikkaa) ja työpajaan (20 paikkaa).

Teoriaosuus on tiistaina 8.3.22. klo 16.15 – 17.15 ja työpaja keskiviikkona 9.3.22 klo 9 – 11.

KOULUTTAJA:
Kouluttajana toimii selkokielen asiantuntija Sanna-Leena Knuuttila (Selkenee). Voit tutustua häneen LinkedInin kautta: https://www.linkedin.com/in/sanna-leena-knuuttila/.

ILMOITTAUTUMINEN:
Ilmoittauduthan sekä teoriaosuuteen että työpajaan erikseen. Luento-osuuteen mahtuu mukaan 45 MALn jäsentä ja työpajaan 20 MALn jäsentä. Ilmoittautuminen kumpaankin osioon sulkeutuu 28.2.22.

Ilmoittaudu TEORIAAN 8.3. klo 16.15 – 17.15

Ilmoittaudu TYÖPAJAAN 9.3. klo 9 – 11

Koulutus järjestetään yhteistyössä Kieliasiantuntijat ry:n kanssa. Luento-osuudessa mukana on Kieliasiantuntijat ry:n jäseniä, mutta työpaja toteutetaan vain MALn jäsenten kesken.

Lisätiedot:

Katariina Mäkelä