tammikuu, 2022

24tammiKokopäiväinenTyöterveyslaitoksen mikro-oppimisen kirjasto työssä oppimisen tueksiJäsenpalveluTapahtumatyyppi:Tapahtumat

ILMOITTAUDU VIIMEISTÄÄN 16.1.

Tuntuuko, ettei osaamisen kehittämiselle löydy aikaa? Kaipaatko nopeasti hyödynnettäviä, konkreettisia ideoita ja vinkkejä työhyvinvointiin, työturvallisuuteen, työn muutokseen ja työhyvinvoinnin johtamiseen? Tämä kaikki löytyy mikro-oppimisen kirjastosta.

Kirjaston kaikissa sisällöissä noudatetaan Työterveyslaitoksen pedagogisia periaatteita: tavoitteellisuus, yhteisöllisyys, kannustava arviointi, sovellettavuus, tutkittu tieto ja selkeys. Mikro-oppiminen on joustava digitaalinen tapa kehittää omaa osaamista oikea-aikaisesti, pieniä sisältökokonaisuuksia hyödyntäen ja opittuja asioita käytäntöön nopeasti soveltaen.

Tutustu palveluun!

SISÄLTÖESIMERKKEJÄ:

TYÖELÄMÄN MUUTOS: Hybridityö, etätyö vai läsnätyö, Työtapoja kannattaa miettiä koronan jälkeen, Resilientin organisaation toiminta, Resilientin organisaation tunnusmerkit, Ihmisen vahvuudet tekoälyn aikakaudella, Resilienssi kriisitilanteessa, Työelämätaidot 2030-luvulla, Urajumi tuntuu umpikujalta

TYÖHYVINVOINTI: Miten ylitän tuunaamisen esteet? Ajanhallinta etätyössä, Häiriöt, keskeytykset ja tietotulva, Tietotulvaa voi oppia hallitsemaan, Työn ja muun elämän yhteensovittaminen, Paitsi jäämisen pelko (FOMO), Tunnekuorma kasvaa vaivihkaa, Mitä työn tuunaaminen on? Mistä tunnistan työpaikkakiusaamisen? Palautuminen – Lisää tunteja kalenteriin, Palautuminen – Liikunta, Kolme tapaa palautua, Palautuminen – Alkoholi, Työaikakulttuuri asiantuntijatyössä, Ajanhallinta – Keskeytysten kasaantuminen, Ajanhallinta – Asiantuntijan ajankäytön ongelmat, Palautuminen – Muutospolku, Palautuminen – Ravitsemus, Mitä työstressi on? Ajanhallinta – Kirkasta ydintehtävät, Palautuminen – Uni, Ajanhallinta – Moniajo

TYÖTURVALLISUUS: Työntekijällä on oma työturvallisuusvastuunsa, Riskinarvioinnin perusteet, Turvallisuusviestintä pähkinänkuoressa, Tunnista uhkaava tilanne, Reaktiot uhkaavaan tilanteeseen, Henkisen ensiavun keskustelumalli, Näin riisut kertakäyttöiset suojakäsineet, Tulppasuojainten asennus

JOHTAMINEN: Työkykyjohtamisen perusteet, Miten lisätä työn imua? Työhyvinvointijohtaminen strategian osana, Hyödyt irti työhyvinvointikyselystä, Miten esihenkilö on mukana työterveysneuvottelussa? Kriittiset menestystekijät

Mukaan mahtuu 115 nopeinta ilmoittautujaa. Kirjasto aukeaa tammikuun lopussa. Ilmoittautuneille toimitetaan Työterveyslaitokselta linkki Howspace-alustalle. Alusta on käytössä 12 kuukautta sen avautumisesta lukien.

Lisätietoja mikro-oppimisen kirjastosta Satu Sahla-Juvankoskelta, p. 0400 726 878, satu.sahla.juvankoski@akavanerityisalat.fi

Palvelun tarjoaa Akavan Erityisalat. Palvelu on avoinna kaikille Akavan Erityisalojen jäsenille.

Kokopäiväinen (Maanantai)