helmikuu, 2024

06helmi14:0016:00Ulosmarssi tiistaina 6.2.2024UlosmarssiTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

MAL on Akavan Erityisalojen jäsenenä mukana keskusjärjestö Akavan ulosmarsseissa 6.2.2024 pääkaupunkiseudulla, Turussa ja Tampereella. Ulosmarsseilla vaadimme maan hallitusta palaamaan suomalaiselle neuvottelujen tielle ja etsimään tasapainoisempia vaihtoehtoja työelämäheikennyksille.

Kenelle? Kutsumme työsuhteiset jäsenemme osallistumaan ulosmarsseihin pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Kauniainen ja Vantaa), Tampereella ja Turussa! Virkasuhteiset eivät voi osallistua ulosmarssiin työaikanaan.

On tärkeää, että olet mukana! Osallistumalla ulosmarssiin voit vaikuttaa oman ammattialasi puolesta osana akavalaista yhteisöä.

Akavan Erityisalojen järjestöpäätös antaa työsuhteisille ulosmarssijoille suojan: työnantaja ei saa kohdistaa osallistujaan minkäänlaisia painostustoimia.

Kattojärjestömme Akavan Erityisalat ei maksa ulosmarssiin osallistumisesta korvausta.

Löydät lisätietoja ulosmarsseihin osallistumisesta ja vastaukset yleisimpiin kysymyksiin Akavan Erityisalojen sivulta.

Tapahtumat Helsingissä, Tampereella ja Turussa

Akava järjestää ulosmarssin yhteydessä tapahtumia Helsingissä, Tampereella ja Turussa. Myös lähialueiden jäsenet ovat tervetulleita tapahtumiin! Tapahtumissa on tarjolla ohjelmaa ja pientä purtavaa. Lisätietoja ja ohjeet ennakkoilmoittautumiseen löydät Akavan Erityisalojen tapahtumakalenterista.

Työskenteletkö jossain muualla kuin yllä mainituissa kaupungeissa ja haluaisit osallistua ulosmarssiin? Vaikka osallistumme ulosmarssitapahtumiin vain Helsingissä, Tampereella ja Turussa, kattojärjestömme Akavan Erityisalojen hallituksen järjestöpäätös mahdollistaa ulosmarssin työssä oleville työsuhteisille jäsenille myös muissa kaupungeissa.

Mikäli et pääse tapahtumiin, voit osoittaa tukea osallistumalla aiheesta käytävään keskusteluun sosiaalisessa mediassa ja jakamalla mielenilmaisuun liittyviä postauksia.

Aika

(Tiistai) 14:00 - 16:00