huhtikuu, 2021

20huhti09:0011:00Viesti näyttävästi CanvallaWebinaariZoomTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Ilmoittaudu koulutukseen!

Canva on helppo ja maksuton selainpohjainen työkalu graafiseen suunnitteluun. Canvalla voit suunnitella muun muassa näyttäviä somejulkaisuja, esitteitä, asiakirjoja sekä CV-pohjia. Tule mukaan oppimaan Canvan tehokasta käyttöä!

Koulutus on suunnattu henkilöille, joilla on Canvasta vain vähän kokemusta tai jotka eivät ole käyttäneet Canvaa aiemmin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

1. Tutustuminen Canvan valmisteemoihin.

Teemme nopean katsauksen erilaisiin Canvan valmiisiin suunnittelupohjiin (templates) sis. printti- ja digialustojen pohjat, kuten somebannerit ja -mainokset, erilaiset flyerit, julisteet, CV-mallit ja kortit.

2. Some- ja printtigrafiikkaharjoitukset (1 + 1).

Ensimmäinen harjoitus on yksinkertainen Instagram-mainos, joka aloitetaan tyhjältä suunnitteluarkilta. Harjoitellaan mm. oman kuvasisällön liittämistä Canvan suunitteluarkille sekä tekstin ja grafiikkamuotojen lisäämistä.

Toisessa harjoituksessa teemme yksinkertaisen julisteen, joka toimii myös flyerina. Tässä lisäämme arkille (edellisten lisäksi) useampia tekstielementtejä ja tyylittelemme tekstin typografiaa pidemmälle.

Molemmissa harjoituksissa opetellaan viemään (Export) valmis grafiikka Canvasta digi- ja printtikäyttöhin.

KOULUTTAJA: EETU HAVERINEN

Koulutuksen ohjaa graafinen suunnittelija ja yrittäjä Eetu Haverinen (muotoilija, amk). Ennen firmaansa (Kuohu & Kaisla Creative) Haverinen toimi useamman vuoden osuuskunta- ja kevytyrittäjänä, jolloin visuaalisen viestinnän kenttä tuli tutuksi hyvin laajalla spektrillä.

Haverinen on ehtinyt mm. luoda yritys- ja projekti-ilmeitä, suuren kirjon erilaisia taittoprojekteja, peligrafiikkaa, tilasuunnittelua, taideanimaatiota, kuvituksia ja verkkosivustoja. Monipuolinen visuaalisen viestinnän kokemus ja kompetenssit kääntyvät hyväksi kontekstitietoisuudeksi ja kyvyksi visuaalisten ratkaisujen tarkkaankin sanalliseen erittelyyn!

OSALLISTUMINEN:

Koulutus pidetään etänä. Osallistujat saavat linkin osallistumista varten hyvissä ajoin ennen koulutusta.

Koulutuksessa tehdään muutamia harjoituksia. Rekisteröidy siis ennen koulutusta valmiiksi Canvaan (www.canva.com).

Ota koulutukseen mukaan oma kannettava kone tai mobiililaite. Jos käytät Canvaa mobiililaitteella, lataa Canva-sovellus. Tietokoneella ei tarvitse ladata sovelluksia, vaan ohjelma toimii selaimessa.

Koulutus on avoinna ja maksuton MALn jäsenille.

ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 12.4.

Ilmoitathan mahdollisesta peruutuksesta em. päivämäärään mennessä, niin voimme antaa paikkasi varasijalla olevalle.

Koulutukseen otetaan max. 20 MALn jäsentä.

LISÄTIEDOT JA PERUUTUKSET:

Järjestökoordinaattori Heta Hedman (ma-to)
heta.hedman(at)museoalanammattiliitto.fi

(Tiistai) 09:00 - 11:00