13.4.2022 – MAL
Toistaiseksi voimassa oleva ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee Akavan Erityisalojen ja siten Museoalan ammattiliiton koko kuntajäsenistöä. Akavan Erityisalojen jäsenkirje asiasta lähetetty 12.4.22.
Neuvottelujärjestö JUKO on julistanut koko kunta-alaa koskevan toistaiseksi voimassa olevan ylityö- ja vuoronvaihtokiellon
Maanantaina 18. huhtikuuta alkava, toistaiseksi voimassa oleva kielto koskee myös Akavan Erityisalojen ja siten myös Museoalan ammattiliiton kuntajäseniä koko maassa.
Nyt jo neljännen ylityö- ja vuoronvaihtokiellon tavoitteena on vauhdittaa kuntasektorin jumiutuneita virka- ja työehtoneuvotteluja.
Myös JHL ja Jyty ovat ilmoittaneet vastaavasta painostustoimesta. Edellinen ylityö- ja vuoronvaihtokielto päättyi sunnuntaina.
JUKOn kahden vuorokauden mittaiset lakot Kuopiossa ja Tampereella alkoivat tiistaina.
Lisätietoja: neuvottelupäällikkö Jaakko Korpisaari, jaakko.korpisaari@akavanerityisalat.
******
Teksti julkaistu alunperin Akavan Erityisalojen sivuilla.
Vielä ehtii!
Webinaari: Kysy lakosta: Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa - pääosin kaupunkien kirjastot ja museot (katso lakkorajat). Keskiviikkon 13.4. klo 17 - 19.
Rekisteröidy mukaan!
Ajankohtaista
Lokakuun uutiskirje julkaistu!
Aiheina muun muassa Akava-kalenterin tilaus, opiskelijaedustajan haku hallitukseen sekä selkokielen koulutuskokonaisuus ja muut ajankohtaiset koulutukset. Jäsen, uutiskirjeen löydät sähköpostistasi.
Lue lisääHaemme opiskelijaedustajaa MALn hallitukseen — tule mukaan vaikuttamaan ja verkostoitumaan!
Hae opiskelijaedustajaksi MALn hallitukseen kaudelle 2022-2023. Opiskelijaedustajana tuot hallituksen työhön tärkeää opiskelijan näkökulmaa, ja pääset vaikuttamaan museoalan edunvalvontaan. Hallituksessa olet tiivis osa museoammattilaisten yhteisöä!
Lue lisää”Olen freelancer.” Mutta mitä se oikeasti tarkoittaa? — Lue blogikirjoituksemme!
Julkaisimme Humanistit uudistuvassa työelämässä -hankkeen (HUMUS) sivuilla blogikirjoituksen freelance-työstä. Kirjoitus on tuotettu yhteistyössä Kieliasiantuntijat ry:n ja Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry:n kanssa.
Lue lisääOsallistumme Nälkäpäivä-keräykseen 23.-25.9.
Osallistumme perinteiseen tapaan Suomen Punaisen Ristin Nälkäpäivä-keräykseen 23.-25.9. Keräyksen ajan etusivullemme tultaessa on kampanjan banneri. Autetaan yhdessä Nälkäpäivänä!
Lue lisääKlassinen jäsenetu: Akava-kalenteri 2022 – tilaa omasi ajoissa!
Taas on aika luoda katse tulevaan ja tilata jäsenetuna Akava-kalenteri 2022. Kalenteri on ilmainen MALn jäsenille, mutta se pitää tilata. Voit tilata kalenterin ennakkoon 31.10.2021 mennessä. Kalenterit postitetaan marraskuussa. Toimi ajoissa – älä unohda!
Lue lisääHenkilöstöpilottihanke museoille – mitä se tarkoittaa museoalan asiantuntijalle?
Museoammattilaisten edunvalvontaa tekevänä ammattiliittona olemme saaneet jäsenyhteydenottoja koskien käynnistymässä olevaa henkilöstöpilottia. Hanke on herättänyt kysymyksiä ja pohdintaa sekä aitoa huolta museoammattilaisten keskuudessa. Mitä hanke tarkoittaa museoalan asiantuntijalle?
Lue lisääMuseoalan opiskelija, liity alan yhteisöön ja saat meistä tuen työelämään
Opiskeletko museo- ja kulttuuriperintöalalle? Liity meihin ja pääset osaksi alan osaajien yhteisöä. Saat meiltä tukea ja neuvontaa työelämään sekä alakohtaisia etuja. Kun liityt opiskelijajäseneksi 30.9. mennessä, olet mukana Museokortin arvonnassa.
Lue lisääOlen humanisti -kampanja tuo jälleen esiin osaavat ihmistieteilijät
Suosittu Olen humanisti -kampanja on täällä taas! Olemme ylpeästi osa kampanjan taustavoimia edistämässä osaavien humanistien asemaa työelämässä. Lue innostavat uratarinat ja jaa omat ajatuksesi tunnisteella #olenhumanisti.
Lue lisääOlen antirasisti -kampanja rohkaisee toimimaan rasismia vastaan
Tuemme Olen antirasisti -kampanjaa, joka rohkaisee niin yksilöjä kuin yhteisöjä oppimaan antirasismista sekä edistämään antirasismia omalla toiminnalla. Haastamme jäsenemme mukaan kampanjaan somessa tunnisteella #OlenAntirasisti.
Lue lisääLiian hyvää hukattavaksi – Hävikkiviikko 13.–19.9.2021
Parhaillaan on käynnissä hävikkiviikko, jolla halutaan nostaa ruoan arvostusta ja kertoa ruokahävikin vähentämisen tärkeydestä. Kampanjassa kohderyhmänä ovat kuluttajat, jotta kotitalouksissa syntyvän ruokahävikin määrää saataisiin pienennettyä.
Lue lisää- « Edellinen
- 1
- …
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- …
- 22
- Seuraava »