maaliskuu, 2024

19maalis13:0016:00Asiantuntija kuntien jokapaikanhöylänä? Etätapahtuma ja kyselyWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

Asiantuntija kuntien jokapaikanhöylänä? Keskustelutilaisuus kuntien kulttuuri-, museo- ja kirjastotyön muutoksesta 19.3.2024.

Kuntien kirjasto-, museo- ja kulttuuritoimessa on näkynyt viime vuosien aikana melkoista myllerrystä. Organisaatiomuutoksilla on yhdistelty kulttuurialan tehtäviä uusiksi kokonaisuuksiksi. Alan rekrytointi-ilmoituksia seuraamalla on puolestaan voinut huomata, että kuntiin on haettu asiantuntijoita perinteistä tehtävänkuvaa laajempiin tehtäviin. Samaan aikaan uusimman työelämätutkimuksen (AE 2022) mukaan yli 60 % kyselyyn vastanneista kunta-alan työntekijöistä kertoo, että työmäärä on jatkuvasti tai ajoittain liian suuri.

Haluamme nyt nostaa kuntien kulttuurialan työntekijöiden osaamisen ja työmäärän keskusteluun. Järjestämme tiistaina 19.3 keskustelutilaisuuden, jossa pureudutaan kuntien kulttuurialan työn kasvaviin tehtäväkokonaisuuksiin sekä palkkausepäkohtiin. Tilaisuus järjestetään etätapahtumana Teamsissa.

Voit vastata myös lyhyeen kyselyyn, jonka tulokset julkistetaan tilaisuudessa. Vastaa kyselyyn 7.3. mennessä tästä.

Keskustelutilaisuudessa mukana:

Kaisa Koskela / Yhteistuumin – kuntien kulttuuritoiminnan yhteyspiste

Johanna Selkee / Kuntaliitto

Jaakko Korpisaari / Akavan Erityisalat

Minna Sirnö / Orimattilan kaupunki

Aika: tiistai 19.3. klo 13–16
Paikka: Teams

HUOM! Ilmoittautumisaikaa on jatkettu!

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.3. tästä linkistä!

Tilaisuutta ei tallenneta.

Lisätietoja:

Katariina Mäkelä
Museo- ja kulttuuriperintöalan ammattiliitto MAL ry
katariina.makela@malry.fi

Nea Leo
Taide- ja kulttuurialan ammattijärjestö TAKU ry
nea.leo@taku.fi

Jussi Näri