elokuu, 2021

24elo09:0011:00Työkaluja museoalan osaajalle — Saavutettava verkkoviestintäWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

ILMOITTAUDU KOULUTUKSEEN

Verkkosivujen on oltava paitsi helppokäyttöisiä myös sisällöllisesti saavutettavia, jotta niiltä jaksetaan etsiä tietoa. Julkisten palveluiden tulee olla kaikkien kansalaisten saavutettavissa, ja yhä useammat muutkin organisaatiot ovat kiinnittämässä huomioita siihen, että sisällöt verkkopalveluissa ovat kaikenlaisten käyttäjien ulottuvilla ja käytettävissä. Kun huomioit verkkopalvelun saavutettavuuden, edistät ihmisten yhdenvertaisuutta — ja tuot sivuillesi yhä laajemman asiakaskunnan.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ:

Tässä koulutuksessa opit:
1. Mitä verkkopalveluiden saavutettavuus on ja miksi se on tärkeää
2. Millaisia ominaisuuksia ja rajoitteita verkon käyttäjillä on
3. Miten tuotat verkkosivuille erilaisia saavutettavia sisältöjä:
– Ymmärrettävä verkkoteksti
– Selkeä asettelu
– Saavutettavat kuvat
– Video ja audio
– Liitetiedostot
4. Miten ohjaat käyttäjiä verkkosivuilla

Koulutuksessa käydään läpi myös selkeän kielen perusteita käytännön esimerkkien avulla.

Koulutus pidetään etänä Zoomissa. Koulutuksesta tehdään tallenne, joka on koulutukseen ilmoittautuneiden katsottavissa jälkikäteen.

KOULUTTAJA:
Kouluttajana on Kumu Communicationsin verkkoviestinnän päällikkö Elina Kallasaari, joka on erikoistunut selkeään kieleen ja saavutettaviin verkkosisältöihin. Elinalla on kokemusta erityisesti julkishallinnon ja kansalaisjärjestöjen viestinnän sparrauksesta jakouluttamisesta.

ILMOITTAUTUMINEN:
Koulutukseen otetaan 45 MALn jäsentä ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen koulutukseen sulkeutuu 18.8.

Koulutus järjestetään yhteistyössä Kieliasiantuntijat ry:n kanssa.

LISÄTIEDOT:
Järjestökoordinaattori Heta Hedman (ma-to)
heta.hedman(at)museoalanammattiliitto.fi

(Tiistai) 09:00 - 11:00