syyskuu, 2021

24syys09:3011:30Tietosuoja käytännössä ja GDPR:n voimaantulon jälkeen tapahtuneet muutoksetWebinaariTapahtumatyyppi:Tapahtumat

Tapahtuman tiedot

Kohderyhmä: Ammatinharjoittajajäsenet 

Tavoite ja sisältö:

  • Yritysten muuttuva toimintaympäristö: Miksi tietosuoja on tärkeää juuri nyt?
  • Sääntelykokonaisuus ja peruskäsitteet: Mitä säännöksiä henkilötietojen käsittelyyn liittyy? Mitä peruskäsitteitä jokaisen tulee ymmärtää?
  • Tietosuoja-asetuksen keskeisimmät muutokset: Mitä muutoksia asetus tuo mukanaan? Mitä muutokset tarkoittavat käytännössä?
  • Käsittelyperusteet: Millä perustein henkilötietoja voidaan jatkossa käsitellä?
  • Rekisteröidyn oikeuksien toteuttaminen: Mitä uusia oikeuksia rekisteröidyillä on? Mitä ne merkitsevät henkilötietoja käsitteleville yrityksille?
  • Etenemissuunnitelma: Millaisia riskejä käsittelyyn voi liittyä? Mitä tehdä ja missä järjestyksessä? Konkreettisia neuvoja asetukseen valmistautumiseksi
  • Q&A

Kouluttaja: Anna Paimela, partner, OTK, VTK / Iconics Consulting Oy

Annalla on laaja-alainen, lähes 15 vuoden kokemus tietosuojajuridiikasta. Anna on osallistunut lukuisiin digitaalista liiketoimintaa koskeviin tuote- ja palvelukehityshankkeisiin mediayhtiön johtoryhmän jäsenenä sekä rakentanut tietosuoja-asetuksen mukaisia prosesseja ja dokumentaatiota tietosuojavastaavana ja tietosuojatiimin johtajana.

Huom! Webinaarista tehdään tallenne!

Kutsu koulutukseen on lähetetty ammatinharjoittajajäsenille. Ilmoittautumiset viimeistään 23.9.

Alkuperäinen tapahtumailmoitus Akavan Erityisalojen sivuilla!

Ohjeet Zoom-webinaariin:

– Rekisteröityessäsi mukaan webinaariin, sinua pyydetään täyttämään etunimi, sukunimi ja sähköpostiosoite. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä webinaarin osallistumislinkki ja tapahtumamuistutukset lähetetään ko. sähköpostiin. Jos et halua oikean nimesi näkyvän webinaarin chat-palstalla, voit kirjoittaa etu- ja sukunimikenttiin esimerkiksi nimesi etukirjaimet tai jonkin itse keksimäsi nimimerkin. Huomaathan kuitenkin, että nimimerkin tulee olla asiallinen. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla.

– Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-webinaari toimii parhaiten Chrome-selaimella.

– Jos webinaari tallennetaan, siitä mainitaan webinaarin alussa. Chattikeskustelu ei näy tallenteessa, ainoastaan kouluttajan ja fasilitaattorin puhe sekä diaesitys.

– Osallistujalista ei näy muille osallistujille. Kaikkien osallistujien äänet ja videokuvat on webinaarissa valmiiksi mykistetty. Keskustelu ja kysymykset käydään chat-palstalla. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.

– Vaikka Zoomin ympärillä on puhuttu paljon tietoturvariskeistä, olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että käyttö on turvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!

Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi

Aika

(Perjantai) 09:30 - 11:30